Mijn eerste dag bij African Wildlife Safaris zit erop. En wat ben ik gesloopt zeg! Het was een dag vol luisteren, die in het teken stond van het inwerkprogramma. Ik heb een kennismakingsronde gehad (de collega's lijken leuk), heb even achter mijn (hele mooie!) bureau gezeten en heb verder vooral in de board room geluisterd naar wat het bedrijf inhoudt, wat mijn positie inhoudt, etc.
Morgen begin ik met een training in het reserveringssysteem dat we gebruiken, dat maandag verder vervolgd wordt. En vanaf dan begin ik met het echte werk, weliswaar voorlopig nog wel met zijwieltjes.
donderdag 20 september 2012
zaterdag 15 september 2012
P.s. 4
Ik ben aangenomen!!!!!!!
Donderdag de 20e begin ik. Jippie, eindelijk kunnen we in het weekend boodschappen doen en schoonmaken (haha..) want.. ik heb een job!
Donderdag de 20e begin ik. Jippie, eindelijk kunnen we in het weekend boodschappen doen en schoonmaken (haha..) want.. ik heb een job!
donderdag 13 september 2012
P.s. 3
Het tweede interview gisteren ging goed, voor zover ik dat kon peilen. Ze vroegen nog een aantal vragen, en gingen wat dieper in op een aantal onderwerpen van de vorige keer. Verder moest ik m'n referenties doormailen zodat ze daar contact mee konden opnemen. Nu is het dus een kwestie van afwachten. Ik verwacht op z'n vroegst begin volgende week iets te horen, nadat de referentiecheck is afgerond. Dus nog steeds.. fingers crossed!
Verder gaat het hier z'n gangetje. Het weer is erg wisselvallig, na een aantal prachtige en warme dagen begin deze week. Ik ga nog steeds elke dag naar de sportschool omdat mezelf kennende, dat zal afnemen zodra ik werk heb. Ook heb ik me deze week weer voor nieuwe cursussen opgegeven, eind september en begin oktober (Japanese Bookbinding, Perfume Masterclass, Making Paper Bowls) dus dat houdt me ook bezig.
Ik hou jullie allen op de hoogte!
Verder gaat het hier z'n gangetje. Het weer is erg wisselvallig, na een aantal prachtige en warme dagen begin deze week. Ik ga nog steeds elke dag naar de sportschool omdat mezelf kennende, dat zal afnemen zodra ik werk heb. Ook heb ik me deze week weer voor nieuwe cursussen opgegeven, eind september en begin oktober (Japanese Bookbinding, Perfume Masterclass, Making Paper Bowls) dus dat houdt me ook bezig.
Ik hou jullie allen op de hoogte!
donderdag 6 september 2012
P.s. 2
Vandaag heb ik het goede nieuws gekregen dat ik ben uitgenodigd voor een 2e interview bij African Wildlife Safaris! Woensdag 12 september is het zover. Wederom, fingers crossed want het zegt uiteraard nog niets. Maar leuk is het wel!
dinsdag 4 september 2012
Het Dakterras
Nadat het project "Wijnvat" klaar was, besloten we een volgend project op ons te nemen. Omdat we naast het wijnvat nog een groot stuk leeg dakterras hadden, besloten we daar een Veggie Patch (moestuin) neer te zetten. Ook leek Michiel het leuk om wat potjes te bevestigen aan onze zonnepanelen, en daar dan hang/kruipplantjes in de doen. Zaterdag huurden we daar speciaal een auto voor om naar het tuincentrum te gaan en alle benodigdheden te halen.
We hadden berekend dat voor de afmetingen van onze veggie patch, we 17 zakken tuinaarde van 25 liter nodig hadden. Nou hebben we wel een lift in het complex, maar die bleek buiten werking te zijn! Bijna hadden we de hele boel afgenblazen maar uiteindelijk besloten we dat de wil om het groentenbed neer te zetten te groot was, en dat we dan maar 17 keer de trappen op en neer zouden lopen.
Bij de Bunnings -het tuincentrum- waren we al snel klaar met twee volgeladen karren vol tuinaarde, planken voor de moestuin, potjes en hangplantjes voor de zonnepanelen en uiteraard groenten (artisjok, broccoli, tomaat, paprika en lenteui), kruiden (bieslook, basilicum, peterselie en munt), fruit (aardbei) en slasoorten.
Eenmaal thuis aangekomen bleek de lift het weer te doen.. Over geluk gesproken! Michiel haalde meteen 2 supermarktkarretjes zodat we daar alles in konden doen en via de lift voor de deur af konden droppen. Vervolgens begonnen we meteen met klussen. We konden niet wachten!
De chaos vooraf
Het gedeelte van het terras dat al "af" was.
Hier moest de veggie patch komen te staan.
Voor..
Tijdens..
Wat een stoere klusser he!
In elkaar gezet en klaar om te vullen met aarde.
Het worteldoek aan de planken bevestigen vond ik wel een leuk klusje, spelen met een hamer.
Klaar om plantjes in te zetten.. Maar dat deden we pas de dag erna!
Zondag gingen we verder met de twee projecten. Ik zette alle plantjes in de veggie patch..
..en Michiel bevestigde alle potjes aan de zonnepanelen.
Wat zal het mooi zijn als de verbena, sedum, enzovoort allemaal beginnen te hangen en de jasmijn en de passiebloem omhoog kruipen.
Maar het wijnvat mag er ook zeker zijn.
We hebben nog een sedumplantje verstopt tussen de stenen zodat die er mooi overheen kan kruipen.
Het eindresultaat. Wat eerst een dode hoek op het terras was, is nu een ontzettend leuk gedeelte geworden. We zijn er trots op.
We hadden berekend dat voor de afmetingen van onze veggie patch, we 17 zakken tuinaarde van 25 liter nodig hadden. Nou hebben we wel een lift in het complex, maar die bleek buiten werking te zijn! Bijna hadden we de hele boel afgenblazen maar uiteindelijk besloten we dat de wil om het groentenbed neer te zetten te groot was, en dat we dan maar 17 keer de trappen op en neer zouden lopen.
Bij de Bunnings -het tuincentrum- waren we al snel klaar met twee volgeladen karren vol tuinaarde, planken voor de moestuin, potjes en hangplantjes voor de zonnepanelen en uiteraard groenten (artisjok, broccoli, tomaat, paprika en lenteui), kruiden (bieslook, basilicum, peterselie en munt), fruit (aardbei) en slasoorten.
Eenmaal thuis aangekomen bleek de lift het weer te doen.. Over geluk gesproken! Michiel haalde meteen 2 supermarktkarretjes zodat we daar alles in konden doen en via de lift voor de deur af konden droppen. Vervolgens begonnen we meteen met klussen. We konden niet wachten!
De chaos vooraf
Het gedeelte van het terras dat al "af" was.
Hier moest de veggie patch komen te staan.
Voor..
Tijdens..
Wat een stoere klusser he!
In elkaar gezet en klaar om te vullen met aarde.
Het worteldoek aan de planken bevestigen vond ik wel een leuk klusje, spelen met een hamer.
Klaar om plantjes in te zetten.. Maar dat deden we pas de dag erna!
Zondag gingen we verder met de twee projecten. Ik zette alle plantjes in de veggie patch..
..en Michiel bevestigde alle potjes aan de zonnepanelen.
Wat zal het mooi zijn als de verbena, sedum, enzovoort allemaal beginnen te hangen en de jasmijn en de passiebloem omhoog kruipen.
Maar het wijnvat mag er ook zeker zijn.
We hebben nog een sedumplantje verstopt tussen de stenen zodat die er mooi overheen kan kruipen.
Het eindresultaat. Wat eerst een dode hoek op het terras was, is nu een ontzettend leuk gedeelte geworden. We zijn er trots op.
Abonneren op:
Posts (Atom)

