maandag 30 april 2012
Voorbereidingen -- deel 2
Ja, en toen stond ik dus op de Rijswijkse vrijmarkt.. Je moet wat over hebben voor een groot avontuur in Australië!
Omdat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om allemaal spullen (waar ik niets aan heb in Australië)zomaar weg te gooien, besloot ik een paar weken geleden om dan maar ergens met Koninginnedag op de Vrijmarkt te staan. Dat zoiets niet zo eenvoudig zou zijn (voor een Delfts plekje had ik al half maart een reservering moeten maken.. wat nou, Vrijmarkt?!) wist ik op dat moment niet. Uiteindelijk hoorde ik via Haagse collega's vorige week dat de beste plek de Rijswijkse Vrijmarkt in de Herenstraat zou zijn. Vanmorgen om kwart over 6 stond ik naast m'n bed om even voor 7 uur een plekje te reserveren. Wat was het koud! Gelukkig kwam rond lunchtijd Ton me aflossen zodat ik een kop warme koffie kon drinken en wat zon kon opnemen. Om half 5 vertrok ik weer naar huis.
Eindstand: €166 verdiend.
dinsdag 24 april 2012
Voorbereidingen
De afgelopen twee weekenden ben ik bezig geweest met de voorbereidingen van het grote Australië-avontuur. Ik heb alle verhuisdozen met spullen nog uit Amsterdam uitgezocht, en vervolgens gesorteerd in "weggooien", "verkopen", "laten staan" en "meenemen".
Vooral het deel dat ik wil verkopen is nog best groot. Ik ga met Koninginnedag met een kleedje op de Vrijmarkt staan en hoop zo toch van het merendeel af te komen ("boeken 1 euro!").
Het deel dat ik mee wil nemen naar Australië valt best mee. Het zijn een paar boeken die ik graag wil meenemen, wat cd's en dvd's, foto's, en vooral kleding (hee, met 4 seizoenen in een dag is dat niet geheel onbelangrijk!).
Na Koninginnedag wil ik de stand opmaken en kijken of het de moeite waard is om de spullen naar Australië te verschepen of per vliegtuig op te sturen.
Zo werken we langzaam het To Do lijstje af, maar.. er is nog genoeg te doen hoor!
maandag 23 april 2012
zondag 22 april 2012
Hij kan ook soms best eng zijn...
Je zal er maar naast zitten in de bioscoop..
(Nee hoor, ik zit "er heel graag naast in de bioscoop". En, ik heb het mezelf aangedaan want ik wilde zelf zo nodig naar het Imax (soort van omniversum) om daar een 3d film over tornado's te kijken).
Liefde is... als je iemand met een zeer onflatteuze 3d bril nog leuk en aantrekkelijk vindt?
zaterdag 21 april 2012
Australian Blue Skies
Ik heb in de 6 weken ontzettend mooi weer gehad. Echt, ik heb heel veel geluk gehad wat betreft het weer. Toch heeft het af en toe ook behoorlijk gespookt. Melbourne heeft echt 4 seizoenen in 1 dag wat dat betreft.
Wat me wel opviel was dat als er een blauwe lucht is, het écht heel blauw is. Daarom hier wat fotootjes van die mooie Australische hemels, zowel van maart als november.
vrijdag 20 april 2012
Nog een stap gezet!
donderdag 19 april 2012
Outdoor "sit in" movie
We hebben in de 6 weken dat ik bij Michiel was, talloze uitstapjes gemaakt en veel leuke dingen gedaan. Een daarvan was naar de Moonlight Cinema gaan, iets wat ik al in november wilde doen ware het niet dat de cinema alleen in de zomer open is.
De Moonlight Cinema is een openlucht bioscoop en je kunt er een in de meeste grote steden van Australië vinden. In Melbourne is de Moonlight Cinema, enkel in de zomermaanden, te vinden in de Botanische Tuin. Het idee erachter is simpel: het bioscoopscherm is opblaasbaar dus makkelijk op- en af te zetten, verder bakenen ze een deel van de tuin met hekken af en na het kopen van een kaartje mag je overal gaan zitten. Je kunt er zitzakken huren en consumpties kopen maar het is ook toegestaan om je eigen spullen/eten/drinken (incl. alcohol) mee te nemen. Mensen nemen hele picnickmanden mee, flessen wijn, dekentjes, slaapzakken, noem maar op. Zodra de zon onder is en de sterren te zien zijn, begint de film. Als het onverhoopt slecht weer is, you never know, annuleren ze de voorstelling en kan je je gekochte kaartje inruilen voor een voorstelling op een andere dag.
Het was iets om zeker nog een keer te doen. Sowieso is een openlucht bioscoop zo onder de sterren al erg "stoer" maar in de Botanische Tuin met alle vleermuizen (!) die bij zonsondergang tevoorschijn komen.. aanrader.
De fotootjes geven hopelijk een beetje een idee hoe je er dan bij zit.
woensdag 18 april 2012
Kunst in de Jungle
Tijdens mijn verblijf in Sydney heb ik onder andere een uitstapje gemaakt naar de Blue Mountains, een bergketen vlak buiten Sydney. De bergketen heeft het "Blue" te danken aan de blauwige gloed die vanwege de ochtendmist over de bergketen valt.
De trip had als beginpunt Katoomba, waar je een gondeltje over een vallei waar de Katoomba Falls (waterval) en the Three Sisters (drie rotspunten, een heilige Aboriginal plek) te zien zijn. Vervolgens pak je een razendsnel treintje ("the world's steepest train!") naar een uitzichtpunt waarvandaan een leuke wandeling door de jungle begint. Ik had het geluk dat op dat moment een tijdelijke kunstexpositie te zien was bij de rondwandeling, iets waarvan ik graag de foto's met jullie wil delen.
In de jungle rondwandelen is al een bijzondere ervaring. De geuren, kleuren, geluiden van vogels en weet ik wat voor andere dieren.. En als je daar dan ook nog opeens allemaal bijzondere kunstobjecten ziet staan, echt heel mooi. Kunst in de Jungle, zoveel beter dan Kunst in een galerie!
Abonneren op:
Posts (Atom)


