woensdag 18 april 2012

Kunst in de Jungle




















Tijdens mijn verblijf in Sydney heb ik onder andere een uitstapje gemaakt naar de Blue Mountains, een bergketen vlak buiten Sydney. De bergketen heeft het "Blue" te danken aan de blauwige gloed die vanwege de ochtendmist over de bergketen valt.
De trip had als beginpunt Katoomba, waar je een gondeltje over een vallei waar de Katoomba Falls (waterval) en the Three Sisters (drie rotspunten, een heilige Aboriginal plek) te zien zijn. Vervolgens pak je een razendsnel treintje ("the world's steepest train!") naar een uitzichtpunt waarvandaan een leuke wandeling door de jungle begint. Ik had het geluk dat op dat moment een tijdelijke kunstexpositie te zien was bij de rondwandeling, iets waarvan ik graag de foto's met jullie wil delen.
In de jungle rondwandelen is al een bijzondere ervaring. De geuren, kleuren, geluiden van vogels en weet ik wat voor andere dieren.. En als je daar dan ook nog opeens allemaal bijzondere kunstobjecten ziet staan, echt heel mooi. Kunst in de Jungle, zoveel beter dan Kunst in een galerie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten