zondag 15 april 2012

Sofie's kennismaking met een bloedzuiger




Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, ik weet het niet.. maar ik heb helaas kennis mogen maken met een bloedzuiger. Michiel en ik bezochten een reptielenfarm en we liepen daar in het donker naar allemaal enge spinnen en slangen te kijken toen ik opeens een pijnlijke steek in m'n enkel voelde.. Help, een loslopende slang, spin, schorpioen of gewoon een mug? Toen ik ging kijken zat er iets bruinigs wat ik probeerde weg te vegen maar toen ik iets glibberigs voelde dat bleef zitten, wist ik: een bloedzuiger.

Ik heb soms de neiging om bij schrik flauw te vallen maar gelukkig hield Michiel me rustig en regelde hij dat we een aansteker en een lepeltje kregen bij de reptielenfarm zodat hij de bloedzuiger kon verwijderen (net zoals bij een teek kan je niet zomaar trekken want dan blijven er delen achter, wat kan infecteren).
Wat een avontuur!

1 opmerking:

  1. Nou zo veel hoefde ik niet te doen om je rustig te houden hoor. Bedenkend dat er een scary bush beast je bloed aan het drinken was, bleef je erg kalm...

    BeantwoordenVerwijderen