donderdag 19 april 2012

Outdoor "sit in" movie










We hebben in de 6 weken dat ik bij Michiel was, talloze uitstapjes gemaakt en veel leuke dingen gedaan. Een daarvan was naar de Moonlight Cinema gaan, iets wat ik al in november wilde doen ware het niet dat de cinema alleen in de zomer open is.
De Moonlight Cinema is een openlucht bioscoop en je kunt er een in de meeste grote steden van Australiƫ vinden. In Melbourne is de Moonlight Cinema, enkel in de zomermaanden, te vinden in de Botanische Tuin. Het idee erachter is simpel: het bioscoopscherm is opblaasbaar dus makkelijk op- en af te zetten, verder bakenen ze een deel van de tuin met hekken af en na het kopen van een kaartje mag je overal gaan zitten. Je kunt er zitzakken huren en consumpties kopen maar het is ook toegestaan om je eigen spullen/eten/drinken (incl. alcohol) mee te nemen. Mensen nemen hele picnickmanden mee, flessen wijn, dekentjes, slaapzakken, noem maar op. Zodra de zon onder is en de sterren te zien zijn, begint de film. Als het onverhoopt slecht weer is, you never know, annuleren ze de voorstelling en kan je je gekochte kaartje inruilen voor een voorstelling op een andere dag.
Het was iets om zeker nog een keer te doen. Sowieso is een openlucht bioscoop zo onder de sterren al erg "stoer" maar in de Botanische Tuin met alle vleermuizen (!) die bij zonsondergang tevoorschijn komen.. aanrader.
De fotootjes geven hopelijk een beetje een idee hoe je er dan bij zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten