dinsdag 4 september 2012

Het Dakterras

Nadat het project "Wijnvat" klaar was, besloten we een volgend project op ons te nemen. Omdat we naast het wijnvat nog een groot stuk leeg dakterras hadden, besloten we daar een Veggie Patch (moestuin) neer te zetten. Ook leek Michiel het leuk om wat potjes te bevestigen aan onze zonnepanelen, en daar dan hang/kruipplantjes in de doen. Zaterdag huurden we daar speciaal een auto voor om naar het tuincentrum te gaan en alle benodigdheden te halen.

We hadden berekend dat voor de afmetingen van onze veggie patch, we 17 zakken tuinaarde van 25 liter nodig hadden. Nou hebben we wel een lift in het complex, maar die bleek buiten werking te zijn! Bijna hadden we de hele boel afgenblazen maar uiteindelijk besloten we dat de wil om het groentenbed neer te zetten te groot was, en dat we dan maar 17 keer de trappen op en neer zouden lopen.

Bij de Bunnings -het tuincentrum- waren we al snel klaar met twee volgeladen karren vol tuinaarde, planken voor de moestuin, potjes en hangplantjes voor de zonnepanelen en uiteraard groenten (artisjok, broccoli, tomaat, paprika en lenteui), kruiden (bieslook, basilicum, peterselie en munt), fruit (aardbei) en slasoorten.

Eenmaal thuis aangekomen bleek de lift het weer te doen.. Over geluk gesproken! Michiel haalde meteen 2 supermarktkarretjes zodat we daar alles in konden doen en via de lift voor de deur af konden droppen. Vervolgens begonnen we meteen met klussen. We konden niet wachten!

 De chaos vooraf
 Het gedeelte van het terras dat al "af" was.
 Hier moest de veggie patch komen te staan.
 Voor..
 Tijdens..
 Wat een stoere klusser he!
 In elkaar gezet en klaar om te vullen met aarde.
 Het worteldoek aan de planken bevestigen vond ik wel een leuk klusje, spelen met een hamer.
 Klaar om plantjes in te zetten.. Maar dat deden we pas de dag erna!
 Zondag gingen we verder met de twee projecten. Ik zette alle plantjes in de veggie patch..
 ..en Michiel bevestigde alle potjes aan de zonnepanelen.
Wat zal het mooi zijn als de verbena, sedum, enzovoort allemaal beginnen te hangen en de jasmijn en de passiebloem omhoog kruipen.

 Maar het wijnvat mag er ook zeker zijn.
 We hebben nog een sedumplantje verstopt tussen de stenen zodat die er mooi overheen kan kruipen.
Het eindresultaat. Wat eerst een dode hoek op het terras was, is nu een ontzettend leuk gedeelte geworden. We zijn er trots op.

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel gezellig uit! Op naar de zomer maar en lekker buiten zitten/eten!
    Liefs voor jullie beidjes!

    ps: heb je al wat gehoord? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! Woensdag 12 september heb ik een tweede interview! Jee!

      Verwijderen
  2. Hallo noeste werkers,

    Tsjonge, jonge, 17 zakken tuinaarde de trap op sjouwen, maar..., gedeeld door twee is dat nog maar 8,5 keer!! Wat telt is het resultaat en dat is er dan ook naar. Het is een klein paradijsje aan het worden dat balkon van jullie en jullie mogen er trecht trots op zijn. Let the sunshine in.
    Knuffels voor jullie twee
    van ons twee: J&E

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha.. neeeeee... Je begrijpt natuurlijk wel dat Michiel dan minstens 12 keer heen en weer zou moeten lopen (van de garage, -1 naar de tweede verdieping), zoals een heer betaamt!

      Verwijderen