dinsdag 14 augustus 2012

Bendigo

Na het wijnvat gescoord te hebben in Castlemaine, reden we door naar Bendigo; een oud goudzoekersstadje.

Voor 1851 was Bendigo een natuurgebied, maar in dat jaar (zoals het verhaal gaat) ontdekten twee vrouwen die hun was in de Bendigo Creek deden, goud. Nadat een journalist de twee dames met goud zag rondlopen, kwam het groots in het nieuws en werd de grootste "Gold Rush" in wereldgeschiedenis ontketend. Binnen enkele dagen kwamen tienduizenden mensen hun geluk beproeven. En zo ontstond Bendigo, een nu moderne stad met ongeveer 100.000 inwoners.

We kwamen rond half 4 aan in Bendigo, en besloten eerst in te checken in ons motel. Daarna reden we met de auto naar een Chinees museum, wat daar neergezet is ter herinnering aan de vele Chinese goudzoekers eind 19e eeuw. Gebruik makend van het laatste licht, maakten we daar wat leuke foto's.








Na het Chinees Museum beklommen we de Poppet Head, een toren boven de mijnschacht, waar we een mooi uitzicht over Bendigo hadden.



 Helaas heb ik hier mijn ogen dicht..
En heeft hier Michiel zijn ogen dicht.. Hoe krijgen we het voor elkaar!

Na de Poppet Head maakten we nog een wandeling door de Botanische Tuin en hadden we een stop in de speeltuin.




Ik trok m'n sjaal uit voorzorg maar over m'n haar heen, nadat Michiel me wees op de vele vleermuizen in de bomen. Brr!

's Avonds hadden we wat moeite met een restaurantje vinden. We wisten niet dat reserveren zo noodzakelijk was in Bendigo, verwende stadse mensen die we zijn! Uiteindelijk hebben we een hapje gegeten in een pub, wat ook geslaagd was. Maarr.. eten in het eetsteegje van Bendigo, Chancery Lane zat er dus niet in:


Volgende blog bericht: Goudzoeken in Bendigo

2 opmerkingen:

  1. Dankzij jullie, Sofie en Michiel, gaat er een (Australische) wereld voor ons open. Heeft het goudzoeken in Bendigo misschien ook nog iets opgeleverd? We zijn benieuwd naar de volgende aflevering!En hoe staat het met de (wijn)vijver?
    xxxJ&Exxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Jan en Els,

      Het volgende blogbericht gaat in op het goudzoeken. Maar ik kan wel alvast verklappen dat ik helaas alleen zilver aan mijn vingers heb! Goudzoeken is nog best lastig, want letterlijk: all that glitters is not gold.

      De wijnvijver is een work in progress. Ik zal ook in het blog het verloop vastleggen alleen heeft de hevige regen gisteren het werk gestaakt. Maandag heb ik de eerste laag van bitkote (een seal) en gisteren de tweede laag alleen toen... begon het te plenzen. Als in stortregen. Dus in de stortregen het water uit de ton geschept zodat de tweede laag niet teveel schade opliep en de boel afgedekt. Vandaag schijnt de zon weer dus het vat zit nu gelukkig goed te drogen. Mísschien dat ik dit weekend de plantjes erin kan doen. Mísschien.

      Liefs
      S.

      Verwijderen