Afgelopen weekend zijn we erop uitgetrokken, naar Bendigo, een oud goudzoekersstadje. We twijfelden eerst tussen de trein en een huurauto regelen, maar uiteindelijk gaf de flexibiliteit toch de doorslag en namen we een huurauto. Het bleek een gloednieuwe Falcon Commodore te zijn, met amper 200 km op de teller.
Onderweg stopten we bij Castlemaine, ook zo'n oud stadje, om gezellig rond te slenteren. Daar zagen we een brocanterie, waar ze echt letterlijk ALLES verkochten, waaronder oude (echte!) wijnvaten, zowel heel als door de helft gezaagd. Bij het zien van een half wijnvat werden we verliefd, en we besloten er een mee te nemen om er een vijver van te maken. Gelukkig hadden we dus een huurauto met een joekel van een achterbak!
Een mooi huis vlak buiten het centrum(pje) van Castlemaine.
De hoofdstraat van Castlemaine.
De brocanterie, ofwel de Restorers Barn.
Andere kant van Castlemaine.
Wijnvaten!
De aankoop in de achterbak.
Het wijnvat op het dakterras. Nu nog een wijnvat en straks een vijver!
In m'n volgende blogbericht zal ik wat uitgebreider ingaan op Bendigo want ik moet nu eerst aan de slag met het wijnvat schoonmaken. Het zonnetje schijnt buiten, dus dat is helemaal geen straf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten