donderdag 9 augustus 2012

Luna 1878


Gisteravond zijn we, nadat ik begin deze week een aanplakbiljet zag in Fitzroy, naar Luna 1878 geweest. Een avondmarkt in de Queen Victoria Market hallen. We wisten niet goed wat we konden verwachten en toen we ook nog aan de verkeerde kant van de hallen aankwamen dachten we dat het niet doorgegaan was. Maar na wat zoeken bleek de avondmarkt er toch te zijn, en het was zeer geslaagd!

Het was een compacte avondmarkt, voornamelijk gericht op eten gezien de énorme hoeveelheid eetstalletjes. Verder waren er ook een x aantal stalletjes met kleding, sieraden, badproducten, allemaal handgemaakt en van goede en mooie kwaliteit. En er was een podium met bandjes, boekvoordrachten, enzovoort. En most of all: er hing een gezellig sfeertje.




We hebben lekker rondgeslenterd en met name lekker gegeten. Je kon (wederom..) kiezen uit keukens from all over the world. Van Colombiaans en Vietnamees tot Amerikaans, Pools en Duits. We besloten zelf om 2 gerechten te delen, een Nepalese geitcurry en een Argentijnse beef rib schotel (waar Michiel van in de zevende hemel terechtkwam).

 Bij de Argentijn lag de barbecue vol met grote stukken vlees.
 Net een toeristische attractie, dus even poseren.
 En ik was niet de enige, deze twee heren waren zo onder de indruk van de lappen vlees dat ze ook poseerden voor de barbecue en een foto maakten.
 Bij alle eetstalletjes stonden borden welke soort wijn lekker was bij deze keuken, en de wijn (en frisdrank, bier, enz) kon je hier kopen. Ernaast stond ook een toonbank waar je alle wijnen vooraf kon proeven. We waren zeer onder de indruk van de Taltarni Sangiovese uit de Victoria Pyrenees.
 Hier hadden we de lekkere geitencurry vandaan. Erg geslaagd!
 Michiel was in de hemel met z'n Argentijnse beef ribs. Mmm.
De Chapel Hill rosé die we dronken bij de geitencurry was ook zeer geslaagd.
Dat was een zeer geslaagde avond. Aangezien Luna 1878 alle woensdagen in Augustus gehouden wordt, gaan we misschien volgende week weer. Wie weet dat we dan voor Vietnamees en Colombiaans gaan..?!

2 opmerkingen:

  1. Ja, kunnen jullie wel ons steeds maar lekker maken met al die eetfestijnen. Alle dagen feest daar in Melbourne, even in winter time!

    xxxJ&Exxx

    BeantwoordenVerwijderen