De volgende ochtend zijn we, na een ontbijtje, meteen naar de Central Deborah Gold Mine gereden, om een van de eerste rondleidingen te pakken en de drukte voor te zijn.
We gingen voor de tour van 75 minuten waarbij we ruim 60 meter ondergronds gingen. Eerst moesten we een helm op, en een riem waar een batterij van 2,5 kg aan hing die de lamp op onze helm van stroom voorzag.
Vervolgens gingen we met een lift in 90 seconden 61 meter ondergronds. En daar kregen we een zeer informatieve rondleiding.
Het was heerlijk om na 75 donkere en koude minuten weer bovengronds te zijn! Daar bekeken we nog wat machines en konden we zelf goud zoeken.
Helaas, ik had nog de stille hoop een korrel goud te vinden (of een brok..) maar dat is me niet gelukt!
Na de Bendigo gold mine, reden we terug richting Melbourne met een lunchstop in Maldon waar een klein marktje was.
Met een volle maag reden we verder naar Melbourne om daar nog bij het tuincentrum inkopen te doen. Een mooie vijver heeft waterplantjes nodig, enzovoort. Afijn, mijn volgende blogbericht zal vermoedelijk over het dakterras gaan!
Helaas geen goudkorrel, maar wel een gouden ervaring rijker!Leuke foto's weer!
BeantwoordenVerwijderenxxxJ&Exxx
wat een charming goudzoekstertje xxx piwi
BeantwoordenVerwijderen